10 tipp a gyorsabb eladáshoz

2021. 02. 25.

  • Reális ár. Ha nem vagyunk tisztában a helyi árakkal, forduljunk értékbecslő szakemberhez. Ezen felül a környékünkön eladóként feltüntetett, valamint az interneten ugyanezen területen meghirdetett ingatlanok jellegéből és árából magunk is tájékozódhatunk. Amennyiben az árat helyesen állapítjuk meg, az ingatlanunk vélhetően 2-6 hónap alatt értékesítésre kerül. Ugyanakkor ha egy ingatlan néhány nap alatt kel el, akkor azt feltehetően áron alul értékesítette a tulajdonosa.
    Egy ingatlan aktuális ára az eladó élethelyzetétől is függ. Rendezett körülmények között egy tulajdonos ráér kivárni a magasabb árat megfizető vevőt is, viszont banki gondok, vagy egy jutányos összegért általa megvásárolni kívánt másik ingatlan esetén az idő sürgető tényező lehet számára, ezért ilyen esetben komolyabb engedmény várható a piaci árszintből.
    Gyakori hiba, hogy sokan – ügyfeleink közül is – túlárazzák az ingatlant, “hiszen egy külföldi vevőnek az nem számít”. Ám ebben nagyot tévednek. A külföldiek ugyanis veszik a fáradságot és tüzetesen körülnéznek az interneten, hogy találnak-e szebb és akár még olcsóbb ingatlant is a környéken. Ha igen, akkor bizony azt fogják felhívni és megtekinteni.
  • Online hirdetés. Az interneten mindenképpen hirdessük meg ingatlanunkat, ugyanis a vásárolni szándékozók 90%-a eleve online keresi új otthonát! Minél több webhelyen, minél több országban és minél több nyelven jelenik meg a reális árú online hirdetésünk, annál nagyobb esélyünk van az eladásra.
    Rendkívül fontos, hogy a hirdetésünk megjelenését követően a Google is rátaláljon annak tartalmára. A hirdetés megjelenését követő napokban ezt máris könnyen ellenőrizhetjük néhány célzott próba kereséssel. Fontos megemlíteni, hogy a hazai legnépszerűbb ingatlanportál korszerűtlen weboldalára és adatbázisára az internetes keresők nem látnak rá, így találatként sem dobják ki annak tartalmát, pedig még fizetni is kell érte!
    Igyekezzünk minél színvonalasabb formában kínálni ingatlanunkat: igényesen fogalmazott, tömör szöveges leírás legfeljebb 100 szóban; minőségi képek napsütésben fotózva; bemutató videó; drónfelvétel. Ezek a tényezők és pluszok elősegítik az eladást, míg egy átgondolatlan, rossz megfogalmazás, valamint a gyenge minőségű fotók nagy mértékben lerontják az értékesítés lehetőségeit.
  • Azonos eladási ár minden felületen. Mivel az interneten nagyon gyorsan ellenőrizhető egy-egy hirdetés valamennyi online megjelenése, rendkívül fontos, hogy az eladandó ingatlan minden egyes online felületen azonos áron jelenjen meg. A FODEL külföldi vevői 95%-ban az interneten találnak rá vásárlásuk tárgyára. A külföldi vevő alapos. Jól körül fog nézni az egyéb – akár magyar nyelvű – weboldalakon is, amennyiben kinézte magának az ingatlanunkat. Ám ha azt látja, hogy az különböző helyeken, eltérő árakon került meghirdetésre, akkor bizalomvesztés miatt olyan másik ingatlant fog keresni, amely ebből a szempontból nem “gyanús” számára, mivel az ára minden weboldalon azonos.
  • Külföldi hirdetés. Minél több csatornán keresi ingatlanja vásárlóját, annál hamarabb fogja megtalálni azt. Ha csak Magyarországon hirdet, egy 5 milliós réteget céloz meg, viszont ha már külföldön is, akkor hatalmas piac bontakozik ki az ingatlana előtt. A FODEL-nél elhelyezett hirdetések 9 országban 5 nyelven jelennek meg. Ez egy valódi vásárló erővel bíró, több száz milliós piac, ahonnan hatványozottan nagyobb esélye lesz vevőt találni.
    Ha a FODEL-nél hirdet, az idegen nyelveket illetően nem kell aggódnia, ugyanis kollégáink leveszik ezt a terhet a válláról és munkájukkal segítik az eladást. Az EU állampolgárai azonos feltételekkel vásárolhatnak mind belterületi, mind külterületi ingatlant Magyarországon, éppen úgy, ahogyan magyarok is szabadon vásárolhatnak ingatlanokat az EU tagállamaiban.
  • Kiváló fényképek feltöltése. A vevőre az ingatlanhirdetés fotói gyakorolják az első benyomást. Amennyiben a képanyag látványa nem ragadja meg az érdeklődő ízlését és gondolatvilágát, úgy bizonyosan nem fog nálunk vásárlási szándékkal érdeklődni. Kiváló minőségű, nagyfelbontású, egyenes tartású, éles, világos, vízszintes tájolású képeket készítsünk jó fényviszonyok mellett a rendezett ingatlanról. Ha valaki úgy érzi, hogy nem ért hozzá, akkor ne álljon neki amatőr módon képeket kattintgatni, ne ezen spóroljunk! Nincs kiábrándítóbb a kisfelbontású, álló tájolású (!), csálé, sötét, homályos képeknél. A látogatók többsége az ilyen fotókkal rendelkező hirdetéseket 5 másodpercen belül elborzadva bezárja.
    Ahhoz, hogy az ügyfélvesztést elkerüljük, inkább kérjünk fel szakembert és bízzuk rá a profi képek elkészítését, mert ezen plusz anyagi ráfordítás mindig meghozza gyümölcsét.
    A fotózási hibákkal és hasznos tanácsainkkal részletesebb segítséget adunk a következő oldalunkon: Tanácsok fotózáshoz
  • Rendezett környezet. Bemutatáskor igyekezzünk az ingatlant a lehető legjobb formájában feltüntetni, hiszen a vásárlót ekkor éri határozott benyomás és jellemzően ekkor hoz döntést magában igenről vagy nemről. Az ingatlan fotózásánál és a megtekintések alkalmával is egyaránt nagyon fontos, hogy az eladandó ingatlanunk a legjobb formáját mutassa. Rakjunk rendet és pakoljunk el mindent, ami egy idegen számára zavaró lehet. Elsősorban ruhát, használati tárgyat, élelmiszert, edényt, hulladékot, építési anyagot, zacskót. Az elszáradt növényeket dobjuk ki, a szemeteket ürítsük ki, porszívózzunk és mossunk fel, töröljük le a port a vízszintes és függőleges felületekről, tisztítsuk meg az ablakokat, mossuk ki a függönyöket. A vizes területeken (mosogató, WC, kád, zuhanyzó) használjunk vízkőoldót. A piszkos, elhasználódott lábtörlőt cseréljük újra. A megtekintés előtt szellőztessünk ki, a sötétítőket pedig mindenhol húzzuk el. Kizárólag világosban, ha lehet napsütéses időszakban mutassuk be az ingatlant, sötétedés előtt már soha ne kezdjünk ilyesmibe! Ha lehetséges, szervezzük meg, hogy a bemutatás idején ne legyen otthon más családtag és kisállat se zavarja meg jelenlétével a bejárást.
  • Apró hibák kijavítása. A viszonylag kis ráfordítással kijavítható hibákat szüntessük meg saját kezűleg vagy hívjunk iparost. Nagyobb felújításba ilyenkor nyilván nem éri meg belekezdeni, hiszen nem biztos hogy megtérül a befektetés. Néhány vödör festékkel azonban már pár tízezer forintból is sokat javíthatunk ingatlanunk összhatásán. A frissen festett szép felületek és a tisztaság együttes hatása segítenek abban, hogy hamarabb legyen olyan megtekintő, aki beleszeret az ingatlanba, és megvásárolja azt.
  • Érdeklődő esetén azonnali bemutatás. Ha komoly érdeklődő jelentkezik, akkor a lehető leghamarabb mutassuk be neki az ingatlant! Abban az esetben, ha elfoglaltak vagyunk, messze lakunk vagy egyéb okból kifolyólag (pl. betegség) nehezen tudjuk megoldani a személyes jelenlétet, kérjünk meg egy a bemutatásra rátermett családtagot vagy adjunk előre kulcsot egy megbízható rokonnak, szomszédnak, esetleg ingatlanosnak. A lényeg a gyors reagálás. Sokan azért veszítenek el vevőket, mert lassan reagálnak és csak nehézkesen oldják meg a megtekintést.
  • Rugalmasság a komoly vevővel. Vételi ajánlat esetén mindig türelmesen hallgassuk meg a vevő érvelését és csak alapos megfontolás után válaszoljunk rá, akár időt kérve az átgondolásra. Semmire se mondjunk azonnal nemet! Az áralkuban legyünk nyitottak. Kérdezzük meg ingatlanosunkat, hogy mit tanácsol.
  • Vételi szándék esetén azonnali foglalószerződés. Amennyiben a vevő részéről megszületett a vételi szándék eldöntése, ne húzzuk az időt, hanem azonnal készítessünk foglalószerződést és azt 24-48 órán belül a vevővel közösen írjuk alá. Célszerű már előre dolgozni és egy szerződésvázlatot magunknál tartani az eladásra, hogy gyorsabb lehessen ez a folyamat. Fontos megragadni a kínálkozó alkalmat, mielőtt a potenciális vásárlónk egy újabb ingatlant találna, esetleg lebeszélné őt egy családtagja a vásárlásról.